woensdag 9 november 2011

Shellac French Manicure met Shellac Clearly Pink en Shellac Cream Puff

Vandaag wil ik jullie vertellen, op verzoek van lezeres Audrey, hoe je met Shellac een mooie french manicure kunt maken. Je hebt hiervoor nodig de Shellac base- en topcoat, Shellac Clearly Pink en Shellac Cream Puff. Verder ook een gelpenseel waarmee je een strakke smileline kunt maken.
Je begint natuurlijk met het in vorm vijlen van de nagels, het terugduwen van de nagelriemen (voorzichtig!) en het verwijderen van velletjes op de nagelplaat. Vervolgens neem je de nagels af met een nagelontvetter. Ik gebruik hiervoor de Nail Antiseptic van Magnetic, maar je kunt natuurlijk ook de Scrubfresh van CND gebruiken. Totzover niks nieuws.
Dan schud je het flesje basecoat 30 seconden flink (je dient steeds alle flesjes Shellac vlak voor gebruik 30 seconden flink te schudden; ik ga dit hierna niet steeds meer schrijven), en breng je op de nagels de basecoat aan, nageluiteindes ook afsluiten met de basecoat. 10 Seconden in de UV-lamp. Ik doe altijd 30 seconden, want ik heb een timer op de UV-lamp zitten, en het kortst waarop je hem kunt instellen is 30 sec.

Vervolgens breng je 1 laagje Clearly Pink aan. 2 Min. in de UV-lamp. Dan breng je de french aan. Probeer niet met de Cream Puff de french in 1x dekkend te krijgen. Doe je dit wel, dan krijg je krimp/rimpels in je Shellac (zie hier bv. de ringvinger; dubbelklik op foto om uit te vergroten). De Cream Puff is gewoonweg niet in 1 laag dekkend te krijgen. Dus de Cream Puff grof en dun/niet dekkend aanbrengen. Vervolgens met gelpenseel strakke smileline maken, en dan 2 min. in de UV-lamp. Dit doe je met 2 nagels. Als de ene hand in de lamp zit, dan 2 nagels van de andere hand. Dan weer 2 nagels ene hand, 2 nagels andere hand. Dan op de ene duim een french maken, weer 2 min. in de lamp natuurlijk, en dan andere duim. Dit rondje herhaal je, alleen probeer je nu de Cream Puff zodanig aan te brengen dat je de strakke smileline niet beschadigt. Vervolgens topcoat, weer 2 min. in de lamp, afnemen met Finishing Wipe of alcohol, en voila je bent klaar!
Hoewel het slecht te zien is, probeer toch van de nagelriemen en zijwallen weg te blijven met de Shellac, want anders krijg je een opstaand randje Shellac als het gaat uitgroeien, waardoor je 'lifting' (lucht) krijgt onder de Shellac. Dit is een lelijk gezicht, en kan ervoor zorgen dat de Shellac niet blijft zitten. Ook belangrijk is dat je elke keer (dus ook met de Cream Puff) het nageluiteinde lakt met de Shellac. Zo blijft de nagel mooi afgesloten en voorkom je lifting.

De Clearly Pink is trouwens bijna kleurloos transparant. Als je het kwastje uit het flesje haalt, ziet het er nog wel enigszins roze uit, maar op de nagel zie ik eerlijk gezegd bijna geen verschil met kleurloze topcoat, het is hooguit een vleugje roze.
Daarom doe ik tegenwoordig, als klanten Shellac naturel willen, 1 laagje basecoat, 1 laagje Clearly Pink, en 1 laagje topcoat. Vroeger deed ik altijd 1 laagje basecoat en 2 laagjes topcoat. Aangezien ik de Clearly Pink lekkerder vind smeren (niet zo dik als de topcoat), doe ik het dus nu zo.
Audrey, ik hoop dat je wat aan dit artikeltje hebt. Conclusie is dus eigenlijk dat je van de Cream Puff 2 dunne lagen moet aanbrengen. Mocht jij, of andere lezeressen, nog meer vragen of verzoekjes hebben, schroom niet, en laat je reactie hieronder achter!

Nu even iets heel anders. Ik bestelde laatst online kinderschoenen voor Valentijn bij houseofshoes.nl, en bij de bestelling kreeg ik dit tijdschrift. Mijn oog viel gelijk op het artikeltje rechtsonder. Zo herkenbaar haha!
Willen jullie mij volgen op Twitter? Ik ben te vinden onder de naam PedicureENZO. Ik tweet als ik een nieuw artikel heb gezet op het blog, als ik mijn nagels heb gelakt met een nieuw kleurtje tweet ik de foto, alle pedicurepraktijkperikelen tweet ik, en nog veel meer. Je hoeft niet bang te zijn dat ik je overvoer met tweets; soms tweet ik dagen niets, en soms max. 3 tweets per dag.

Kijk ook eens op:
Shellac Tutti Frutti
Shellac Rock Royalty
Shellac Strawberry Smoothie
Shellac Hollywood
Shellac Fedora

6 opmerkingen:

  1. Echt handig dit artikel en heel duidelijk en goed uitgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! Ik heb bij Nieuwe Shellac kleuren herfst 2011 ook nog een reactie heplaatst. En... ik heb magnetische nagellak yeah, binnenkort ook te lezen op het blog. Groetjes, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartstikke bedankt voor deze uitleg, ik heb de eerste keer de cream puff inderdaad te dik gedaan, zodat er rimpels kwamen. Ik ga nu op vakantie, maar als ik terug kom, dan ga ik het proberen zoals jij beschrijft.
    Groetjes, Audrey

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Audrey, prettige vakantie! Laat je na je vakantie weten hoe het is gegaan? Groetjes, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb woensdag voor de eerste maal shellac aangebracht en nu is het maandag en ik heb al een nagel terug moeten doen. Ook aan mijn andere nagels
    is al te zien dat er stukjes af zijn. Ik heb wel gepoetst met detergenten en javel...
    Is er hier een verklaring voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Top uitgelegd!! Welke gelpenseel gebruikt je en waar koop je die.

    MvG,

    Inge

    BeantwoordenVerwijderen