dinsdag 26 april 2011

Shellac Fedora

Op de Beauty Trade Special kocht ik dit jaar o.a. Shellac, dé hype van dit moment.
Wil je weten wat ik nog meer kocht op deze grootste beautybeurs van Nederland, klik hier.
Vraag je je af, "wat is in vredesnaam Shellac?", klik hier.
Zo, nu weet je dus wat Shellac is, en kan ik je één van de kleuren laten zien.



Shellac Fedora is een donkerbruine kleur met een vleugje rood erin. Dat er ook een beetje rood in zit, kun je goed zien als je 1 laagje hebt aangebracht. Na 2 laagjes is de kleur echt meer donkerbruin.






Met name de donkere kleuren Shellac zijn gevoelig voor krimp. Dit uit zich als een soort rimpeltjes in de Shellac. Na het aanbrengen van Shellac Topcoat verdwijnen deze rimpeltjes grotendeels, maar als er erg veel rimpels zijn, blijf je het ook door de topcoat heen zien.
De oplossing is om de Shellac Fedora heel erg dun aan te brengen, en dan bedoel ik dus echt heel erg dun. Zo dun, dat het streperig is na de eerste laag. Dit is best lastig, en daarom raad ik deze kleur aan voor de geoefende gebruiker. Ben je niet gewend om met gel of gel-lak te werken, dan zou ik absoluut niet met deze kleur beginnen, maar met een lichtere kleur. De lichtere kleuren kun je wat dikker aanbrengen en dat gaat meer zoals bij een nagellak.


Ook bij mij ging het deze eerste keer met Fedora bij een aantal nagels mis, en moesten die dus over.
Het is wel een supermooie kleur, en ik heb nu door hoe dun die moet, en als je er alert op bent, heb je minimaal last van krimp.

De Shellac heeft bij mij 2 weken lang perfect gezeten, zonder bladderen en met een ongekende hoogglans. Ik zou hem nog wel langer kunnen laten zitten, maar de uitgroei werd me toch iets te gortig en ik was gewoon ook toe aan een nieuwe kleur.

Nabericht:
Vandaag, 14 september 2011, heb ik besloten om de Shellac Fedora niet meer aan te bieden in de salon. Na weer een slecht resultaat bij een klant, met krimp/rimpels, zodanig dat ik er niet eens wat voor kon rekenen vond ik, ben ik deze kleur eigenlijk helemaal beu. Het lukt mij niet om deze kleur goed aan te brengen, en ik ben toch redelijk ervaren. Of je brengt het te dun aan, en dan is het niet dekkend, of je brengt het nét te dik aan en dan heb je gelijk dus krimp/rimpels. Sommige nagels gaan dan net goed, en andere net niet. Dus voortaan zal ik de Shellac Fedora alleen voor mezelf en ten behoeve van het blog gebruiken (b.v. om te bezien hoe bepaalde layering combinaties uitvallen of hoe het gaat als je 3 dunne laagjes aanbrengt. Niet dat ik 3 dunne laagjes evt. ga aanbrengen bij een klant, want dat duurt veel te lang. Ik vind dat een Shellac kleur gewoon in 2 lagen moet dekken).

Voor foto's van Shellac Hollywood, klik hier.
Voor foto's van Shellac Strawberry Smoothie, klik hier.
Voor foto's van Shellac Rock Royalty, klik hier.
Voor foto's van Shellac Tutti Frutti, klik hier.
Voor foto's van Shellac French Manicure met Shellac Clearly Pink en Shellac Cream Puff, klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten