vrijdag 25 november 2011

Rimmel nagellak Lycra Pro Hot List 385

Onlangs kreeg ik van Rimmel 6 nagellakken toegestuurd met het verzoek ze te swatchen en reviewen. Vandaag begin ik met de eerste lak van de zes, n.l. degene die mij het meest in het oog sprong, de Lycra Pro Hot List nummer 385. Het is een chocoladebruine kleur met een opvallende paarse shimmer. Hij deed me gelijk denken aan een lak die een pedicureklant ooit meebracht naar mijn salon, zodat ik haar teennagels ermee kon lakken. Ik heb het even in haar klantenkaart opgezocht, maar dat was de Chanel Paradoxal. Of het écht precies dezelfde kleur is, kan ik me niet goed meer herinneren, maar hij lijkt er wel op in ieder geval.

Helaas blijft er van de shimmer op de nagel niet veel over. Alleen in het directe zonlicht zie je nog een beetje shimmer. Echter het blijft een supermooie kleur; op de nagel kan ik het het best omschrijven als bruinpaars/taupe.
Voor de swatches lakte ik mijn nagels na de basecoat met 3 (dunne) laagjes Hot List. 2 Laagjes zou ook kunnen, maar op een enkele nagel was er toch nog nét niet volledige dekking, dus dan doe ik liever nog een laagje extra. Als finish natuurlijk een topcoat, voor extra glans en bescherming. De lak heeft een week goed bij mij gezeten, daarna heb ik hem eraf gehaald i.v.m. de uitgroei.

Dan nog iets over het lakkwastje, de MAXI brush. Het is een breed plat kwastje, wat aan het uiteinde is afgerond. Het is met dit kwastje schier onmogelijk om op je nagelriemen of zijwallen te lakken. Ideaal dus voor mensen die niet zo ervaren zijn met het lakken van nagels. Persoonlijk maakt mij het soort kwastje niet zo uit, want ik lak als professioneel pedicure/manicure tientallen nagels in de week, maar als je er niet zo handig in bent, ideaal. Met 1 veeg bedek je de nagels. Bij kleine nageltjes, zoals je pink, oefen je weinig druk uit met het kwastje, en bij grotere nagels meer druk. Dan waaiert het kwastje vanzelf uit in de vorm van je nagelriem. Als je nagelriemen vrij recht lopen, zul je wel wat meer moeite moeten doen als je de hoekjes (tussen nagelriemen en zijwallen) ook bedekt met lak wilt krijgen. Dit komt omdat het kwastje afgerond is. Echter, je kunt er ook voor kiezen om die hoekjes onbedekt te laten zodat de nagel bij de nagelriemen ook rond gelakt is. Kwestie van smaak.

Over Hot List gesproken, weet je wat er op jouw Hot List zou moeten staan? Een nagellakrek! Als je een nagellak-addict bent, en niet meer weet waar je al die flesjes moet bewaren, dan is zo'n rek heel handig. En een streling voor het oog, haha. Er passen 90 flesjes in zo'n rek. Ik heb er twee hangen in de salon.

Dit is het tweede rek. Zoals je ziet, heb ik de nagellakflesjes op kleur gesorteerd, en niet op merk.

3 opmerkingen:

  1. Leuk lakje. Hoe lang blijft een nagellak gemiddeld mooi bij jou zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gemiddeld blijft een lak 6-7 dagen mooi bij mij zitten. Soms echter ook wel 1.5 week! Het hangt allemaal af van de voorbereiding (prep) van de nagels, de manier van lakken, het soort topcoat en het gebruik van je handen in het dagelijks leven. In het nieuwe jaar start ik met een blog-boek genaamd "The Hunt for the perfect Topcoat". Elke maand zal ik een hoofdstuk schrijven. Vind je het leuk als ik ook eens een stukje schrijf over hoe je voorkómt dat je nagellak gaat chippen, oftewel How do you prevent your Nailpolish from chipping?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat lang. Bij mij begint het vaak de volgende dag al te chippen. Ik kijk er naar uit om je blog-boek te gaan lezen in het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen