dinsdag 22 november 2011

Chanel nagellak Le Vernis Blue Boy

Vandaag wil ik jullie swatches laten zien van één van de drie lakken van de collectie Les Jeans de Chanel. Het betreft mijn favoriet, de Blue Boy.

De Blue Boy is een medium-blauwgrijze kleur, écht prachtig!
Ik was positief verrast door de kwaliteit van de lak. Hij is heerlijk dun, daar houd ik van!
Het voordeel van een dunne lak is, dat je hem goed kunt verdelen op de nagel, en dat hij snel droogt waardoor je ook geen bubbels in je lak krijgt. Ter informatie: Bubbels ontstaan als het buitenste gedeelte van je lak al droog is maar het binnenste gedeelte van je lak nog nat is (komt dus voor bij nagellak die dik van consistentie is of als je de nagellak te dik opbrengt). Het oplosmiddel in dat binnenste gedeelte kan dan niet meer ontsnappen/verdampen via de buitenlucht omdat de buitenste laag al droog is. Zo ontstaan de bubbels. Nogmaals, bij deze lak van Chanel heb je dus geen last van bubbels omdat hij zo lekker dun is.

Ik heb na de basecoat 2 laagjes Blue Boy aangebracht voor volledige dekking, en vervolgens, voor nog meer glans en bescherming van mijn manicure, het geheel afgewerkt met de topcoat Seche Vite.

Dan nog iets over de verpakking. Je krijgt de lak mee in een leuk klein wit kartonnen tasje met in zwarte letters CHANEL erop. De lak zelf zit in een chique zwart doosje.
Wat ik uit de ingrediëntenlijst kan opmaken, op de achterkant van het doosje, bevat de lak niet de schadelijke kankerverwekkende stoffen formaldehyde, toluene en DBP. Dat is mooi!

Het flesje is door zijn vorm stabiel. Dat vind ik fijn, dat je bij het lakken niet bang hoeft te zijn dat het flesje omvalt!

Het flesje bevat 13 ml lak en kost ca. 25 euro bij de parfumerie. Dit is natuurlijk best veel geld voor een flesje nagellak, maar stel dat je je nagels er 20x mee kunt lakken. Dan kost een manicure met deze supergave kleur je dus maar 1,25 euro per keer!

Op de bovenkant van de zwarte vierkante dop staat het Chanel-logo.

Met die redelijk grote vierkante dop hoef je (gelukkig) niet te lakken. Daaronder zit een kleiner rond dopje verstopt met ribbels, voor een goede grip.
Het kwastje, overigens, neemt de lak goed op, zodat je een goede hoeveelheid krijgt op de nagel. Het is een 'normaal' kwastje, dus niet extreem dik, groot of plat. Zelf prefereer ik dat, want zo kun je ook nauwkeurig in de hoekjes lakken, waar de nagelriem overgaat in de zijwal. Het enige hele kleine minpuntje is de soepelheid van de haartjes van het kwastje. Dat had wat mij betreft ietsiepietsie stugger mogen zijn.

Al met al een heel fijne nagellak, met een unieke kleur. Als je ervan houdt om je nagels te lakken, en je gaat voor kwaliteit in plaats van voor kwantiteit, dan is deze lak echt een aanrader. Met de feestdagen in aantocht ook het ideale cadeautje om te krijgen of te geven!
Als laatste nog een foto om te laten zien dat deze kleur inderdaad goed bij jeans past. Je ziet een jeanslegging (oftewel jegging) met een lange witte trui met leren elleboogstukken. Denk daarbij nog enkellaarsjes of, voor een meer casual look, Uggs, en je ziet, Astrid staat weer helemaal hip op het schoolplein!

2 opmerkingen:

  1. WOW, wat een kleur! Leuk dat je mijn keuze als eerste behandelt. Superblog met precies de info om mij te overtuigen. Een mooie kleur is niet alles. Ik ga mijn schoentje (of Uggje) maar eens zetten. Haha. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele mooie kleur! Je hebt een fijn en informatief stukje geschreven. En het is ook zeker een pluspunt dat je de dop eraf kan halen dat lakt zoveel fijner.

    BeantwoordenVerwijderen