donderdag 3 november 2011

Clinique Lipgloss: Superbalm Moisturizing Gloss Lilac 07

Vandaag wil ik een nieuwe productgroep met jullie bespreken, n.l. lipgloss. Dit is de eerste lipgloss die jullie op BeautyTalkNL kunnen vinden, en hopelijk volgen er nog veel meer reviews van lipglosses!
Ik gebruik zelf geen make-up, behalve lipgloss in de lente/zomer en lipstick in de winter. Ik ga nooit, maar dan ook nooit, de deur uit zonder iets op mijn lippen...

De lipgloss die ik vandaag aan jullie wil laten zien is van Clinique, en kreeg ik van hen opgestuurd. Zoals alle producten van Clinique is deze lipgloss niet geparfumeerd. Persoonlijk vind ik dat wel zo prettig, want anders lijkt het net alsof je van die kinderlipgloss op je lippen hebt, en hee, ik ben wel een volwassen vrouw van 40 jaar, en geen prinsesje haha!

Op het doosje staan alle ingrediënten keurig vermeld, dus ben je allergisch voor het één of ander, dan kun je snel zien of het stofje waarvoor je allergisch bent, in de lipgloss voorkomt.
Uit mijn vorig leven, waarin ik beroepshalve veel te maken had met dermatologen, weet ik, dat dermatologen de producten van Clinique vaak adviseren aan mensen die overgevoelig zijn voor veel cosmetica-producten.

Het tubetje bevat 15 ml. Je zou denken niet zo veel, maar ik vind het tubetje toch redelijk groot! De voor Clinique zo kenmerkende zilveren dop, geeft de ligloss een luxe uitstraling.


De kleur van de lipgloss is 'Lilac 07'. Ik zou de kleur echter willen omschrijven als rozerood. Bij 'Lila' denk ik toch meer aan licht blauwpaars. De gloss is superverzorgend, dus gooi maar weg die Labello, en schaf deze lipgloss aan! Staat zo veel chiquer om hiermee je lippen te verzorgen! Je hoeft ook niet elke keer opnieuw aan te brengen, want je blijft hem redelijk lang voelen op je lippen. In de gloss zit een miniscule roze glitter, die je lippen net dat kleine beetje extra geven. Qua kleur, zoals bij alle lipglosses, geeft deze gloss je lippen een gezonde licht rozerode kleur, maar heel natuurlijk; niet dekkend, zoals bij lipsticks.

Je kunt de lipgloss aanbrengen met de schuine applicator, maar zelf prefereer ik het om een beetje lipgloss op mijn vingertop te spuiten en het dan met mijn vinger aan te brengen op mijn lippen. Als je echter geen vette vingertop wilt, kun je natuurlijk ook rechtstreeks vanuit de tube op je lippen smeren.

Om jullie de kleur goed te kunnen laten zien, had ik de lipgloss eerst op mijn handrug aangebracht. De kleur kwam hierbij niet echt goed tot uitdrukking. Daarom heb ik een beetje op een wit papier gesmeerd, en als jullie dubbelklikken op de foto, kun je wellicht de kleine glitterdeeltjes in de gloss zien.

Hier dan nog een close-up van mijn lippen. Je ziet, ik heb een redelijk bruine huidskleur, en deze gloss kleurt mijn lippen net een beetje roder, en geeft het een gezonde glans. Ik zou deze kleur zelf ook uitgezocht kunnen hebben!

Je kunt de Clinique Superbalm Moisturizing Gloss kopen bij de parfumerie voor 16,45 euro.

2 opmerkingen:

  1. Een mooi kleurtje. Alleen vind ik die tubetjes nooit zo handig. Ik pak dan snel te veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat schuine tuitje vind ik wel handig. Inderdaad een mooie kleur, ga ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen