zondag 3 april 2011

Nails of the Week: Paasmanicure van een rock-chick: China Glaze Lighthouse + China Glaze Crackle Black Mesh

24 en 25 april 2011 is het weer Pasen, en tot die tijd laat ik jullie wat voorbeelden zien voor een hele leuke, maar toch makkelijke paasmanicure.
Ik begin met een super-stoere manicure waarbij ik voor het eerst gebruik maak van een crackle-lakje. Spannend om dat voor het eerst aan te brengen...
Als basis gebruikte ik de China Glaze Lighthouse. Dit is een lakje uit de Anchors Away Collectie Spring 2011.
Het is een goudgele kleur met lichtgele micro-glitter. Ik zou deze lak niet alleen op zichzelf dragen, want hij past niet bij mijn licht getinte huidskleur.
Na 2 lagen dekte hij nét niet, maar omdat de zwarte crackle er nog overheen gaat, liet ik het erbij. Wil je de Lighthouse op zichzelf dragen, dan is 3 lagen echt gewenst, want anders zie je nog een heel klein beetje het witte nageluiteinde erdoorheen.
De Lighthouse heeft een jelly-basis, heerlijk, daar houd ik van. Lekker soepel en dun smeren, geen problemen met belletjes na het drogen.



Over de Lighthouse smeerde ik 1 laagje China Glaze Crackle Black Mesh. Ik wachtte wel een uurtje met het lakken van de crackle, omdat ik zeker wilde zijn dat de Lighthouse helemaal droog was. Dit geeft, zeggen ze, het beste resultaat.
De Black Mesh is wat dikker van consistentie, en het droogt waar je bij staat. Dus snel smeren, niet te dik, want anders krijg je geen mooi crackle-effect. Na ca. 20 seconden zie je al dat deze zwarte lak begint te krimpen, en verschijnt het crackle-effect. Heel leuk om te zien! Wél aflakken met een topcoat, want crackle-lakjes drogen, net als neon-lakjes, mat op.

Deze foto is een dag na het lakken, binnen, genomen. Je ziet, op de wijsvinger iets te dik gesmeerd, en dan krijg je niet echt dat leuke crackle-effect, maar 2 zwarte banen. Ik had echter niet het gevoel dat mijn manicure verpest was, of zoiets. Het grappige zit hem juist ook erin, dat elke nagel er anders uitziet!





  
 Na 4 dagen deze foto genomen, buiten. Het was wel bewolkt, maar je ziet goed dat mijn manicure er nog steeds heel strak uitziet, geen chipping, en elke vinger is anders.








Ik ben zelf zeer tevreden en blij met deze stoere manicure. Ik vind de combinatie geel-zwart goed geslaagd, het aanbrengen van de crackle-lak is makkelijk, je hoeft niet voorzichtig te doen, want als je een uitschieter maakt, valt dat niet op door het crackle-effect.
Ik krijg niet vaak reacties op mijn manicures, maar met deze ben ik al een paar keer (positief) aangesproken. Zelfs mijn moeder van 63 vindt dit leuk, en wil dit ook wel een keer op haar nagels. Maar ja, die zit nu aan de Shellac, maar daarover een andere keer meer!

Nabericht:
Voor de GO GREEN paasmanicure, klik hier.
Voor swatches van een paarse nagellak met zilveren crackle, klik hier.
Voor swatches van een off-white nagellak met hardroze crackle, klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten