donderdag 14 april 2011

Nivea Deodorant Roller Calm & Care

Al jaren gebruik ik de deodorant rollers van Nivea. Wat ik er met name zo prettig aan vind is, dat ze goed werken én dat ze in een doorschijnende verpakking zitten. Dat laatste vind ik handig, want dan kan ik zien wanneer die bijna op is. Nadeeltje is weer dat de verpakking van glas is, dus als je hem laat vallen op je nieuwe badmeubel, dan ben je zuur. Bij de Kruidvat hebben ze vaak aanbiedingen dat je er meerdere tegelijk kan kopen. Dan neem ik altijd verschillende soorten. Zo heb ik deze een tijd geleden gekocht, toen was het geloof ik 4 + 2 gratis of zoiets.
De Calm & Care is speciaal bedoeld voor na het scheren. Het zou het huidherstel ondersteunen, en bevat pro-vitamine B5 en hamamelis. De deodorant bevat geen alcohol en conserveringsmiddelen.
Ik snap niet helemaal wat Nivea bedoelt voor 'na het scheren'. Ik scheer mijn oksels ongeveer 1x per week. Is het dan de bedoeling dat ik deze deodorant alleen na het scheren gebruik, en de overige dagen een andere deodorant moet gebruiken? Of ben ik een rare vrouw, en scheren de meeste andere vrouwen hun oksels elke dag? Enfin, je begrijpt, of ik mijn oksels nu wel of niet heb geschoren, ik gebruik deze deo gewoon elke dag. Of hij irritaties vermindert na het scheren, kan ik jullie helaas niet mededelen. Ik heb nooit rode oksels na het scheren, en alle deo's die ik gebruik (meestal van Nivea dus) prikken niet als ik het aanbreng direct na het scheren. Wél kan ik zeggen dat deze deodorant goed werkt (zoals alle Nivea deodorants) en dat de geur heel licht fris is. Persoonlijk had er van mij wel een wat sterkere geur aan mogen zitten, want ik vind hem nu wel erg "calm".
Conclusie: een goed werkende deodorant, maar verder niks bijzonders.

Wist je trouwens dat je deodorant het best kan aanbrengen op schone, gewassen oksels? Dan zijn de meeste bacterieën die een zweetgeur veroorzaken weg, en kan de deodorant het best zijn werk doen.
Ik herinner mij nog uit mijn middelbare schooltijd van die meiden uit mijn klas, die na de gymles niet gingen douchen, maar gewoon lekker gingen spuiten met hun deo-sprays op hun stink-oksels. Dan hing er zo'n hele walm in de kleedkamer, verschrikkelijk. En als je dacht dat dit soort gedrag alleen bij (vieze) pubermeisjes voorkomt, nee dus. Hoe vaak komt het niet voor dat ik de kleedkamer van de sportschool inloop en daar ook weer zie dat volwassen vrouwen zichzelf een lekkere deo-spray geven voordat ze naar huis gaan. Misschien zijn dat dezelfde vrouwen die vroeger op school dat ook al deden???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten