zaterdag 11 juni 2011

Shellac Hollywood

Mijn collectie Shellac kleuren groeit gestaag, en zo ook mijn klantenkring die een Shellac-manicure of -pedicure wil. En ik moet zeggen, bijna iedereen die een keer Shellac heeft gedaan, komt terug voor een vervolgbehandeling!

Je kunt merken dat Shellac een amerikaans product is, want de kleuren die totnutoe zijn uitgebracht zijn vrij conservatief: van nude en roze-tinten tot roodachtige kleuren, met als uitschieters een donkerpaarse, donkerbruine en zwarte kleur. Voor een nagellakliefhebster zoals ik een tikje boring, want ik zit met smart te wachten op een groene en een blauwe tint, of een kleur met een leuke glitter of holografisch effect erin. Ik heb begrepen dat er in september 2011 6 nieuwe Shellac kleuren worden uitgebracht, waaronder een paarse, een grijze en een teal-kleur (hopelijk bedoelen ze hiermee groen-blauw??).

Vandaag wil ik jullie de kleur Hollywood laten zien. Dit is een felrode kleur met een subtiele gouden shimmer.
Deze kleur smeert heerlijk soepel uit. Je kan met het platte kwastje de Shellac heel goed beheersen en netjes bij de nagelriemen aanbrengen. Bij nagellak moet ik na het lakken altijd met een kwastje aceton clean-up doen, zodat ik een strak eindresultaat heb. Aangezien de Shellac wat dikker van consistentie is, en je er net zolang mee kan klooien totdat hij onder de UV-lamp gaat, lukt het mij de Shellac zonder clean-up in 1x strak aan te brengen. Soms wel eens een uitschietertje natuurlijk, maar over het algemeen gaat het zeer goed.




Op de tenen bracht ik de nagellak China Glaze Raspberry Festival aan. Ik heb hier helaas geen foto van, maar de kleur komt redelijk overeen met de Shellac Hollywood.
Ik kan jullie nog wel melden dat het verwijderen van Shellac van de teennagels iets lastiger gaat dan bij de handen. Het is vrij moeilijk om elke teen apart in de aluminiumfolie te wrappen (de Shellac remover wraps zijn overigens te klein voor de grote teen!). Dus de procedure bij teennagels is als volgt: op elke teennagel een nail wipe gedrenkt in 100% aceton doen, en dan alle tenen tegelijk van 1 voet wikkelen in aluminiumfolie. Gedurende 10 min. afentoe aandrukken, en na 10 min. met drukkende en lichtdraaiende bewegingen de folie met nail wipe verwijderen. Het restant Shellac weer even nat maken met 100% aceton en vervolgens afkrabben met een orangewoodstick. En o ja, gebruik de goedkoopste aluminiumfolie die je kunt vinden, van de Euroshopper of zo, want duurdere en dus dikkere aluminiumfolie geeft onvoldoende mee en zorgt dat de natte nail wipe niet goed op de nagel blijft liggen. Hierdoor lukt het niet om de Shellac goed verwijderd te krijgen.

Happy Shellacking allemaal en tot de volgende keer!

Voor foto's van Shellac Fedora, klik hier.
Voor foto's van Shellac Strawberry Smoothie, klik hier.
Voor foto's van Shellac Rock Royalty, klik hier.
Voor foto's van Shellac Tutti Frutti, klik hier.
Voor foto's van Shellac French Manicure met Shellac Clearly Pink en Shellac Cream Puff, klik hier.

2 opmerkingen:

  1. kan je een combinatie van shellac en china glaze eye candy gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kan je een combinatie van shellac en china glaze eye candy gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen