zaterdag 7 mei 2011

Nails of the Week: China Glaze Starboard + Nfu Oh GS05

Ik loop een beetje achter met mijn Nails of the Week, daarom laat ik jullie nu pas de manicure zien die ik mijzelf op 1e Paasdag heb gegeven. De bedoeling was een GO GREEN paasmanicure, maar dat pakte even anders uit!




De China Glaze Starboard is een gras-groene crèmelak uit de Anchors Away collectie (lente 2011). OPI heeft een soortgelijke kleur nagellak ook in zijn lente-collectie van 2011 zitten. Dat weet ik omdat een pedicure-klant van mij de groene OPI-lak een keer droeg toen ze bij mij was. We hebben het China Glaze flesje er naast gehouden, en het was bijna identiek. Ik vraag me af, is dit niet een beetje té toevallig? Worden al die nagellakken niet in één en dezelfde fabriek gemaakt of bedacht?

Ik lak mijn handen altijd 's avonds, dan slaap ik met mijn handjes boven de dekens. De volgende dag maak ik dan in het daglicht de foto's. Ik weet niet wat mijn probleem is met de crèmelakken van China Glaze, maar ik krijg er ALTIJD luchtbellen in! Dat probleem heb ik niet met glitterlakken of lakken met een jelly basis, alleen met de crèmelakken. Echt irritant, want het ziet er dan niet uit! Als je dubbelklikt op de foto's kun je de luchtbelletjes zien.

Kiki, mijn dochtertje van 7, opperde dat ik er dan maar glitters overheen moest doen, dan kon niemand meer de bubbels zien! Ze bracht me op een heel goed idee, want ik had op de Beauty Trade Special net een glitterlak van Nfu Oh gekocht.

De GS05 bestaat uit een transparante basis met kleine ronde zilveren glitters en grotere zeshoeken. Afhankelijk hoe het licht valt, krijgen de glitters alle kleuren van de regenboog.

Eerlijk gezegd vond ik de Nfu Oh lak niet prettig aanbrengen. De enige vergelijking met een lak met 'stukjes' is de Party Hearty van China Glaze. Deze kerst-lak brengt heerlijk aan, de stukjes glitter verdelen gelijkmatig over de nagel en met 1 laagje is de nagel voldoende met glitterstukjes bedekt. Nou, dat is met deze Nfu Oh lak dus niet het geval. Je moet aardig zelf met je kwast de stukjes glitter over de nagel verdelen, en je hebt 2 lagen nodig om voldoende dekking te krijgen. Ik ben dus enigszins teleurgesteld in de Nfu Oh lak, zeker gezien de prijs (ik weet het niet precies meer, maar ik heb ongeveer 10 euro voor deze lak betaald)! Het is de enige Nfu Oh lak die ik heb, dus ik hoop dat de 'gewone' Nfu Oh lakken beter zijn.  

Uiteindelijk vond ik deze combi niet helemaal geslaagd, ik denk dat die glitters leuker staan op een donkerder lak.
Wat is jullie ervaring met Nfu Oh? Je kunt hieronder een reactie achterlaten.

Uit dezelfde Anchors Away collectie heb ik ook al de Lighthouse gedragen, gecombineerd met een zwarte crackle-lak. Ik heb heel veel complimenten op deze bijzondere combinatie gekregen. Klik hier, zodat je het met eigen ogen kunt zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten