maandag 26 maart 2012

Chanel nagellak Le Vernis June

Vandaag is het laatste lakje aan de beurt uit de Chanel lente nagellak collectie 2012. Hij is genaamd June, en Chanel omschrijft de kleur als pastelabrikoos, als voorproefje voor de zomer.
Ik zou de kleur echter willen omschrijven als pastel-oranje. De kleur is redelijk apart te noemen, moest er in 't begin aan wennen, maar vind hem nu superpretty! Het is een hele frisse lente-kleur, en zeker nu met het mooie zonnige weer, word ik helemaal vrolijk als ik naar mijn nagels kijk!
Zoals je op de foto's kunt zien, varieert de kleur van feloranje naar pastel-oranje, afhankelijk van de lichtinval. De lak dekte in 3 lagen en werd door mij afgewerkt met een topcoat. Ook deze lak was weer lekker dun van consistentie, I like it! Met het fijne kwastje is het mogelijk om nauwkeurig te lakken, ook in de hoekjes waar je nagelriemen overgaan in de zijwallen.
Het nagellakflesje is recht van vorm en bevat 13 ml. Genoeg om de hele lente je nagels vrolijk mee te lakken. Door de rechte vorm staat het flesje stabiel; je hoeft dus niet bang te zijn dat het flesje omvalt tijdens het lakken.
Onder de vierkante dop zit een kleiner rond dopje met ribbels. Zo heb je goede grip tijdens het lakken.
Bovenop de vierkante dop staat, heel chique, het Chanel-logo. Het hele flesje straalt trouwens luxe uit. Het is een mooi flesje, dik glas, mooie dop... Zie je zo'n flesje al op je toilettafel staan?!? Echt een genot alleen al om naar te kijken!
Wist je trouwens dat die vierkante dop ook nog een functie heeft? Dit hoorde ik dus op de press-release van de Chanel lente nagellak collectie 2012! De bedoeling is dat je je te lakken vinger op de dop legt, zodat je je andere hand waarmee je lakt op de tafel kunt leggen, en zo kun je stabiel lakken. De hand waarmee je lakt wiebelt dan niet in de lucht, maar ligt rustig op tafel. Probeer het maar, werkt perfect!
Gisteren bezocht ik met het vriendje de jaarlijkse beautybeurs in de Jaarbeurs te Utrecht, de Beauty Trade Special. De oma's kwamen oppassen op de kids, en ik had aan 1 oma gevraagd of ze een toetje kon maken met abrikoos erin, zodat ik dat ook op het blog kon zetten, als leuke anekdote. Dit is het geworden, een plakje cake, met daarop een mengsel van hangop en geslagen slagroom (verhouding 2:1), gewelde abrikozen!! en caramelsaus. Het was heerlijk!
De kleur van abrikoos komt overigens niet helemaal overeen met de kleur van de nagellak, maar dit terzijde ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten