donderdag 3 maart 2011

Nails of the Week: China Glaze Bogie


Zoals gezegd heb ik zo'n 120 flesjes nagellak, en dit zijn allemaal lakjes van professionele kwaliteit. Nagellak blijft bij mij meestal zo'n 6-7 dagen mooi, dus dat betekent dat ik elke week een ander kleurtje kan opbrengen.

Aangezien het nog net geen lente is, vond ik dat ik vandaag wel een donkerkleurig lakje op kon doen. Ik koos China Glaze Bogie, uit de herfstcollectie 2010 genaamd Vintage Vixen. Ik heb deze nagellak al maanden in huis, maar nog nooit gedragen. Dat krijg je als je meer nagellak koopt, dan dat je op kunt smeren ;-)


De kleur is donkerbruin/paars met een shimmer. Ik vond hem enigszins lastig aanbrengen, omdat de lak nogal dik is. Heel vervelend, want hoewel hij daardoor wel in 1 laag dekte, ontstonden er na een tijdje wel bubbels in de lak. Dit komt doordat de buitenkant dan al droog is, maar de binnenkant van de opgebrachte lak nog niet. Het oplosmiddel kan daardoor niet ontsnappen, waardoor er bubbels in de lak ontstaan. Van een afstandje zie je daar niks van, maar als je, net als ik, een perfectionist bent, is dat nogal irritant eigenlijk.

Het enige wat je ertegen kunt doen, is 2 druppeltjes nagellakverdunner aan je flesje nagellak toevoegen, zodat je een volgende keer bij het lakken geen last hebt van bubbels. Toch is het vreemd dat je in een nieuw flesje nagellak gelijk 2 druppels moet doen om een mooi resultaat te krijgen.





















Om het geheel nog wat op te leuken, plakte ik op de ringvinger nog een nagelstickertje.

Met mijn mooi gelakte nageltjes ging ik mijn zoontje ophalen van de peuterspeelzaal. Hij mocht verkleed, want het is carnaval. Vind je cowboy Valentijn er niet schattig uitzien?


1 opmerking:

  1. Mijn ervaring met China Glaze is over het algemeen niet heel goed ook. Of de lak chips na 2 dagen (ander blijven wel zitten), of je moet 10 lagen aanbrengen voor hij dekt en nu hoor ik jou hier weer over.. Zonder, want China Glaze is niet heel voordelig als consument. De sticker leukt het geheel wel goed op!

    En de cowboy steelt natuurlijk de show. Zitten er ook sporen aan zijn crocs? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen