zondag 20 maart 2011

Montagne Jeunesse Chocolademasker

Elke zondag is het maskerdag voor mij. Dan doe ik een gezichtsmasker op, en ga ik lekker nog even relaxen in mijn bed. Mr. BeautyTalkNL zorgt dan voor de drie kids zodat ik ongestoord kan genieten.
Bij De Tuinen kocht ik laatst voor 1,75 euro een chocolademasker van Montagne Jeunesse.

Ik ben gek op chocola (m.n. BonBonBloc!) en dit masker is geschikt voor de normale tot gemengde huid, dus het leek me wel wat!
De verpakking is een plastic sachet met een inhoud van 20 gram en goed voor 1 masker.
Het is eigenlijk een chocolade-modder-masker dat volgens de verpakking overtollig talg absorbeert. Verder bevat het masker Dode Zee zout, Cocoa Butter en Shea Butter.
Direct na openen ruik je een zeer sterke chocoladegeur. Na het opdoen rook de hele slaapkamer en overloop naar chocola. Van zo'n sterke geur moet je dus wel houden. Ik kan me voorstellen dat het voor een ander 'too much' is.
Het masker ziet er uit als Nutella en de hoeveelheid is ruim voldoende voor je gezicht.
Ik was altijd eerst mijn gezicht met Face Wash en daarna breng ik het masker aan op de gereinigde huid.



Je ziet er dan zo uit (niet schrikken haha):

 
In mijn haar doe ik altijd een diadeem zodat mijn gezicht helemaal vrij is.

 
Nu mogen de kindertjes nog even aan me sniffen, en dan moeten ze de kamer uit!



 Na 45 minuten zie je er dan zo uit.

Je kunt goed zien dat het masker nog steeds niet helemaal opgedroogd is.
Hij voelt wel hard en strak aan. Ik moet nu niet gaan praten of lachen, want anders komt er een barst in het masker.

Vervolgens ga ik lekker douchen en spoel ik het masker onder de douche af. Na het douchen neem ik mijn gezicht af met een wattenschijfje gedrenkt in Tonic om er zeker van te zijn dat er ook geen gezichtsmaker meer zit in mijn porieën.

Na het reinigen van mijn gezicht met Tonic voelde mijn gezicht zacht, glad en vetvrij/droog aan, dus het masker werkt zeker wel. Ik voelde wel de behoefte om na het masker mijn gezicht in te smeren met een verzorgende crème.

Conclusie:
  • Mijn inziens geschikt voor de gemengde tot vette huid,
  • Sterke chocoladegeur, moet je van houden,
  • De werking is goed; je voelt zeker resultaat,
  • Relatief duur (1,75 euro voor 1 masker; een tube gezichtsmasker voor meerdere keren gebruik is uiteindelijk goedkoper), maar als je niet regelmatig een masker neemt is dit denk ik wel een handige verpakkingsvorm.
Ik ga zeker nog andere gezichtsmaskers van dit merk proberen, want ze hebben veel verschillende bijzondere soorten. Het is weer eens wat anders dan een masker uit een tubetje; ik vind het wel grappig!

Heb jij wel eens een masker van Montagne Jeunesse geprobeerd? Wat vond jij ervan?

2 opmerkingen:

  1. Je ziet er wel heel "lekker" uit zeg. Ik denk dat dit masker voor jouw huid wel goed is, je hebt toch een gemengde huid? Voor de mijne zou het te heftig zijn, droog huidje, maar er zijn genoeg andere. Wacht jouw experimenten af! Omamajam

    BeantwoordenVerwijderen