woensdag 7 september 2011

Nails of the Week: China Glaze Tantalize Me


Vandaag laat ik jullie een zomers lakje zien, China Glaze Tantalize Me. Deze lak komt uit de Fiji Fling collectie Spring/Summer 2006. Hij wordt nog steeds gemaakt, dus dat betekent vast dat het een populair lakje is!


De kleur is lilapaars met een best opvallende lichtblauwe shimmer. In het begin vond ik hem niet zo heel leuk staan bij mijn huidskleur, maar toch bleef ik naar mijn nagels kijken omdat de lak ontzettend glanst en die shimmer in de zon ontzettend opvalt.


De nagellak stinkt behoorlijk, veel erger dan de lakken uit de nieuwere collecties van China Glaze. Op de onderkant van het flesje staan de ingrediënten. 1 Van de ingrediënten is formaldehyde resin. Tegenwoordig wordt deze stof niet meer gebruikt in de China Glaze lakken, maar in 2006 blijkbaar nog wel! Ik denk dat dit ook de stank van de lak verklaart. Wel moet ik zeggen dat de lak heerlijk dun uitsmeert; deze consistentie mogen van mij alle China Glaze lakken wel hebben. Echter, ik vrees dat dit ook een gevolg is van de toevoeging van de formaldehyde resin...


Kijk ze toch eens glanzen!!!


Vooruit, nog een allerlaatste foto dan...

2 opmerkingen:

  1. Weer een goed en duidelijk verhaal. Wat een prachtige zomerkleur en het zit er ook heel strak op zonder bubbels en de glans is fantastisch!!!

    BeantwoordenVerwijderen