zondag 11 september 2011

Clinique Deep Cleansing Emergency Mask


Deze tube Deep Cleansing Emergency Mask van Clinique is bijna leeg, maar voordat hij in de vuilnisbak beland, wil ik jullie er toch nog wat over vertellen! Mr. BeautyTalkNL neemt afentoe een tube voor mij mee als hij op zakenreis gaat naar de Verenigde Staten, dus ik zit eigenlijk nooit zonder.


Het is een kleimasker bedoeld voor de gecombineerde en vette huid. Het is niet geparfumeerd; het heeft wel een heel lichte geur, maar dat is denk ik de geur van de klei.
Eerst maak ik mijn gezicht goed schoon met facewash, en daarna breng ik het masker ruim aan.

Op de verpakking staat ´thin layer´, maar ja, wat is dun? Dat is natuurlijk een relatief begrip. Wat de één dun vindt, vindt de ander dik. Vervolgens laat ik het masker zo´n half uurtje intrekken. Volgens de verpakking hoeft het maar 5 minuutjes in te trekken, maar dat vind ik persoonlijk veel te kort. Het is voor mij op de zondagmorgen ook even een momentje voor mezelf. Even geen jengelende en huilende kinderen om me heen. Echt eventjes helemaal niks.


Na een paar minuutjes voel je dat het masker strak begint te trekken. Hoe langer je het laat intrekken, hoe strakker het aan gaat voelen. Als je dan gaat lachen of praten (wat je dus NIET moet doen), komt er een barst in je masker. Probeer dat te vermijden, want door de barst is de gezichtshuid niet meer totaal afgesloten, waardoor de werking van het masker afneemt.
Na ca. een half uur spoel ik het masker onder de douche af. Daarna de laatste restjes kleimasker verwijderen met tonic, en vervolgens mijn gezicht lekker insmeren met gezichtscrème. Mijn huid voelt zacht, schoon en vetvrij aan. Ik kan er weer een weekje tegen!

Hier zien jullie Kiki in de weer met Kapla. Kapla zijn allemaal houten blokjes in dezelfde rechthoekige vorm, waarmee kinderen van alles kunnen bouwen. Het lijkt heel saai en sloom, maar mijn kinderen spelen er toch regelmatig mee. Op school hebben ze ook een hele grote kist met Kapla in de klas staan. Kapla is redelijk prijzig. Die doos die wij hebben kostte zo'n 50 euro, maar vergeet niet Duplo en Lego is ook niet al te goedkoop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten