zondag 19 februari 2012

Chanel nagellak Le Vernis April

Vandaag wil ik jullie swatches laten zien van het eerste lakje van de nieuwe Chanel nagellak lente-collectie 2012. Het lakje heet April, en heeft een donkerrode crèmekleur.
Zoals ik inmiddels gewend ben van de Chanel nagellakken, was ook deze lak heerlijk dun van consistentie, smeerde soepel uit, en was dekkend in 2 lagen.
Normaliter ben ik niet zo van de rode nagellakken, maar ik moet nu toch zeggen dat ik deze kleur uitermate goed vind staan bij mijn lichtbruine huidskleur. Hij doet mij alleen niet denken aan rode wilde vruchten, maar meer aan rood woestijnzand of zoiets ;-)
Chanel nagellak is bij de betere parfumerie te verkrijgen en kost 22,50 euro. Voor dat geld heb je dan een goede kwaliteitslak in een trendsettende kleur. Ik ben redelijk op de hoogte van de verschillende collecties die de bekende nagellakmerken uitbrengen, en ondertussen kan ik toch wel concluderen dat als Chanel bepaalde kleuren introduceert/bedenkt, andere merken dit na een paar maanden gaan na-apen.
Een flesje bevat 13 ml, genoeg om een heel seizoen elke week je nagels mee te kunnen lakken. Het flesje is recht, met een stabiele brede basis, zodat je niet bang hoeft te zijn dat je flesje omvalt tijdens het lakken.
Onder de vierkante dop met het Chanel-logo bovenop, zit een kleiner rond dopje met ribbels. Hiermee kun je makkelijk lakken en heb je een goede grip.
Volgens Chanel heeft April de helderrode kleur van wilde vruchten. Wat zijn nu eigenlijk wilde vruchten? Wilde vruchten zijn eetbare vruchten van planten die in de vrije natuur groeien, zoals de rozenbottel, de bosbes en de vlier. Volgens mij voldoen ook de volgende vruchten aan deze definitie: bramen, frambozen, moerbeien, allerlei soorten bessen. Als je naar het plaatje kijkt, denk ik dat deze nagellakkleur nog het meest weg heeft van het rood van de framboos...

1 opmerking:

  1. Een hele mooie kleur! Ook al heb ik als 'bleekscheet' niet zo'n mooi getinte huid als jij, denk ik dat deze kleur mij ook mooi zou staan. Ik ga hem denk ik wel kopen. Ik ben benieuwd naar die andere Chanel kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen