zaterdag 9 juli 2011

Nails of the Week: Herome W.I.C. Tanger

Herome heeft een nagellak-lijn die ze World Inspired Colours noemen (afgekort W.I.C.). Elke nagellak heeft de naam van een hoofdstad.
De zomercollectie 2011 van W.I.C. is geinspireerd op Marokko, en bestaat uit zes geweldige kleuren, waarvan ik jullie er nu 1 laat zien.
Jaren geleden ben ik met Erik op vakantie geweest naar Marokko, een rondreis. Eerlijk gezegd vond ik Marokko maar een dor en droog land. Dus die nagellak-kleuren brengen bij mij niet echt het Marokko-gevoel naar boven. Dan hadden ze beter geel-, bruin- en nude-tinten kunnen gebruiken ;-)
Maar goed, je moet als Herome zijnde toch maar steeds weer wat bedenken!

Wat heeft Herome over deze gave kleur roze, genaamd Tanger, te melden:

Pink loves Tanger Tanger is een internationale stad vanwege de ligging en eigen belastingwetten. Tanger heeft velen malen decor gestaan voor internationale films en was tevens één van de eerste toegankelijke steden voor homo’s. Daarom en vanwege het moderne karakter van de stad krijgt Tanger de zomerse roze W.I.C. tint. W.I.C. Tanger past bij felroze tops, pastelroze make-up en weerspiegelt het zomerse gevoel!
De kleur lijkt trouwens ontzettend veel op Sparrow me the Drama van OPI van the Pirates of the Carribean collectie!



Ik ben blij verrast door de kwaliteit van de Herome W.I.C. nagellak. Ik ben natuurlijk gewend om altijd met professionele nagellakken te werken, zoals OPI, China Glaze, Orly, Zoya en Magnetic. Het is nu voor het eerst dat ik een consumenten-nagellak gebruik. Ik vind het lakkwastje prettig in gebruik, lekker breed. De lak is dun, goed smeerbaar en dekt goed. De houdbaarheid doet niet onder voor de professionele merken. Het blijft een kleine week goed zitten zonder chippen. En, niet onbelangrijk, geen bubbels!
Het enige nadeel, het flesje waar het inzit. Het is zo smal, dat vind ik niks! Je bent steeds bang dat het flesje omvalt. De professionele merken hebben als flesje een brede basis, waardoor het flesje stabiel staat, en je het kwastje in- en eruit kunt halen, zonder met je andere hand (die je dus aan het lakken bent!) het flesje te hoeven vasthouden. O ja, en nog een ander nadeel: de prijs! 7,50 euro (en 2 voor 12,50 euro) voor 7 ml is best duur. OPI 15 ml kost 13,95 euro, dus omgerekend is Herome W.I.C. nog duurder dan OPI, en naar mijn idee klopt dat niet helemaal. OPI is wat mij betreft hét merk waar ik alles aan refereer (mijn gouden standaard).
Een paar weken geleden was het op zondag zulk slecht weer, dat we de hele dag binnen zijn gebleven. De kinderen werden er helemaal onrustig van. Na het eten ben ik dan ook nog even met Kiki en Valentijn op de fiets naar het speeltuintje gegaan in het park. En wat staan ze er weer snoezig op! Erik heeft deze foto nu als achtergrondje op zijn laptop.

Swatches van de andere kleuren uit de Marokko-collectie:
Herome W.I.C. Essaouira

Geen opmerkingen:

Een reactie posten