woensdag 24 augustus 2011

Nails of the Week: CND Miss Wu


Op de Beauty Trade Special in maart van dit jaar, kocht ik van CND de Jason Wu nagellak collectie. Jason WU is een Amerikaanse mode-ontwerper en hij ontwierp voor CND 5 nagellak-kleuren, waaronder deze, Miss Wu. Het is zijn signature color, een lichtgrijze kleur. In het flesje lijkt er een zilveren shimmer in te zitten, maar op de nagel zie je daar niks van terug.


Toen ik hem aanbracht, vond ik hem heel dik en moeilijk hanteerbaar. Ik dacht: wat nou, de beste nagellak die er op de markt te verkrijgen is?? Maar toen hij enigszins mat opdroogde (de kleur is niet heel mat, maar ook geen hoogglans, het is iets er tussenin, bij CND noemen ze het een satijn-finish), snapte ik het. Matte nagellakken zijn altijd wat dikker dan normaal. Voordeel is wel dat ze supersnel drogen, geen bubbels laten zien, en... je hoeft er geen topcoat overheen te doen, want anders zou je de satijn-finish teniet doen.


Voor deze swatch gebruikte ik 1 laagje basecoat en 2 laagjes Miss Wu. Tot mijn verbazing bleef de kleur ruim een week lang mooi op de nagels. Vaak zie je dat matte nagellakken sneller chippen, maar dat is hier dus niet het geval.
Zelf vind ik deze kleur niet echt goed passen bij mijn huidskleur, en ook vind ik hoogglans lakken leuker dan matte. Mijn nagels deden me denken aan een skelet, haha.


Vlak voor de zomervakantie ben ik als hulpmoeder meegeweest met het schoolreisje van Kiki naar het Arsenaal in Vlissingen. Het is een soort doe-museum waar je alles leert over piraten, maar ook zijn er wat vissen in aquaria, kun je met een lift een hoge toren in, en is er een kleine indoor-speeltuin. Eerst mochten de kids hun eigen piratenoutfit in elkaar knutselen, en daarna moesten natuurlijk de beruchte vragenlijsten ingevuld worden voordat de kids losgelaten mochten worden. Het was best leuk, maar naar mijn idee zeker geen 2 uur rijden waard. Ik adviseer om er alleen heen te gaan als je dicht in de buurt bent, want na 2 uurtjes ben je er echt wel uitgekeken.




1 opmerking:

  1. Goed verhaal over CNDnagellak, heel duidelijk en als toetje verhaal over schoolreis Kiki, ook heel leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen