dinsdag 25 december 2012

Kerst-manicure 2012: China Glaze Midnight Kiss + China Glaze Party Hearty

Elk jaar met kerst lak ik mijn nagels helemaal in de kerstsfeer. Voor dit jaar koos ik goud met kerstglitters.
Deze manicure is in een handomdraai klaar, want je hebt slechts 1 laagje nodig van de China Glaze Midnight Kiss.
Daaroverheen 1 laagje China Glaze Party Hearty, bestaande uit grotere rode zeshoekige glitters en kleinere groene zeshoekige glitters in een transparante basis. De gouden microglittertjes in dit lakje vallen weg op de gouden nagellak en zijn dus niet te zien. Het resultaat is superfeestelijk en erg bling bling.Ik ben er erg tevreden mee! Wat vinden jullie ervan?
Vanochtend heb ik met Kiki en Valentijn voor het eerst cupcakes gemaakt. Kiki had van Sinterklaas een cupcakes-kookboek gekregen + het hele cupcakes-assortiment van dr. Oetker. Het was erg gezellig en leuk om te doen; we zijn er best nog een tijd mee bezig geweest. Het resultaat was boven verwachting erg goed. De smaak, ach nou ja, dat fondant is niet te eten eigenlijk, maar de cupcakes zagen er wel leuk uit!
's Middags kwamen de oma's en opa op bezoek. Voor het eerst was opa Wim (mijn vader) er niet bij. Dat is toch raar; ik heb er een traantje om gelaten :-( Op 7 december j.l. overleden en op 12-12-12 gecremeerd. Hoe kan ik die datum ooit vergeten? Het vreemde is, dat een dag na zijn overlijden de televisie bij mijn moeder er plotseling 2x mee ophield en weer aanging. Het is echt waar, ik was er zelf bij. Ik zei toen al, "dat is papa, die geeft een seintje". Daarna heeft de televisie geen kuren meer vertoond! Maar enfin, Kiki heeft het kerstmenu opgeschreven; het was heerlijk smullen en we hebben getoost op opa Wim.
Kiki en Valentijn waren vandaag erg met het koken bezig. Ook van Sinterklaas hebben ze samen de Fruit Factory gekregen, en we zijn allemaal getrakteerd op een heerlijke bananen-bosvruchtensmoothie. Echt erg lekker, en het is heerlijk om je kinderen zo met fruit bezig te zien en er ook zo van te zien smullen.
Ik eindig dit kerst-blogje met deze hele lieve uitgeprikte kerst-ster van Valentijn. De tekst heeft hij aan juf Sandra gedicteerd. 5 Jaar, wat een schatje! En weet je wat 'ie zei toen hij opa Wim in de (gesloten) kist zag liggen?!? "Opa krijgt geen lucht zo!" Nou, daar konden we door onze tranen heen dan wel weer om lachen! Fijne Kerstdagen allemaal!

2 opmerkingen:

  1. Wat een echt heerlijk Kerstblog heb jij geschreven!! De Kerstnagels zijn Top! Prachtige kleur zo deze lakjes te samen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je moeder ben ik natuurlijk bevooroordeeld, maar dit stukje vind ik heel goed. Ook omdat de nagedachtenis van Wim in ere wordt gehouden. We zullen nog vaak aan hem terugdenken.

    BeantwoordenVerwijderen